Aquest espai vol ser un racó d'art. en el que hi vull mostrar els meus interessos artístics: les meves obres i exposicions , articles o critiques d'art, activitats artístiques, el procés de creació d’una obra d'art, informar de les diferents exposicions actuals, parlar de les dones artistes, mostrar blocs interessants del mon de les arts...

Vassily kandinsky



Kandinsky és un dels meus artistes preferits. 
El vaig descobrir fa uns quants anys per casualitat. Una persona del món de l'art em va dir: "la teva pintura em recorda a Kandinsky"....No n'havia sentit a  parlar mai i evidentment em van venir ganes de saber qui era i que pintava. Quan el vaig descobrir.....em vaig sentir afalagada...ja m'agradaria pintar com ell.....
Des de llavors que admiro la seva obra..... 

Us deixo aquest vídeo que mostra unes quantes de les seves obres.......quina força que tenen!!!

8 comentaris:

Col·lectiu d'antiartistes ha dit...

No conec prou la teva obra per jutjar, però diria que té poc a veure amb la de Kandisnky, almenys el que conec d'ambdues. Kandinsky, evidentment un artista amb molta força pictòrica, usa unes formes molt naïfs, que a mi em recorden a Miró. En canvi, en la teva part abstracta veig un suport estructural més desenvolupat, més modern per dir-ho així i espero que se m'entengui. És com si Kandinsky parlés des de cosmogonies simplificades mentre que els suports per a la matèria que tu uses a mi em fan pesar en l'estructura orgànica, estats semisòlids, potser plasmàtics... Més dins l'objecte que des de fora, com apuntaven potser els primers abstractes.
En tot cas, les valoracions no deixen de ser personals. O haurien de ser-ho.

GEMMA ha dit...

Quina sort tenir un crític entés com l'anterior comentari. Jo no en sé tant!

Alguna de les teves primeres obres pictòriques a mi si que em recorden a Kandinski, potser no les tens exposades en els blocs. Recordar no vol dir se idèntic, sinó que el pensament et transporta a pensar amb algú o alguna cosa perque t'inspira alguna similitud.

Força Estereta!

Ester ha dit...

Gràcies Antiartistes pel teu comentari. Tens raó en que la meva obra actual no s'assembla gaire a Kandinsky, potser el tema del color en alguna de les meves obres .. Actualment la tècnica pictòrica que utilitzo si que es basa molt amb el treball de la matèria. Busco textures, formes, contrastos .... per expressar vivències, situacions, sentiments, poesia....Amb l'obra que estic fent actualment, basada en un poema, tinc la sensació que faig escultura.....
La Gemma té raó que potser en els meus inicis, la meva obra recordava a kandinsky, com:
http://obresesterperis.blogspot.com/2008/09/abstracte.html
http://obresesterperis.blogspot.com/2008/09/espontantat-2000.html
http://obresesterperis.blogspot.com/2009/03/abstraccions-sobre-paper.html

Gràcies a tots dos pels vostres comentaris...jo continuaré descobrint, gaudint i expressant-me a través de l'art

Bon cap de setmana!

Helena Bonals ha dit...

Kandinsky no és només dels meus preferits, és per a mi el millor de tota la història de l'art, ara que, només fins a l'abstracció geomètrica, on no entro gaire.

Helena Bonals ha dit...

Les teves abstraccions m'agraden molt, per cert! La de l'espontaneïtat ho reflecteix molt bé, encara que l'art sol ser precisament poc espontani.

Ester ha dit...

Hola Helena, gràcies.

Quan dius que l'art sol ser poc espontani...no ho acabo d'entendre. Vols dir que per ser art cal una reflexió prèvia del que volem dir o expressar?
Quan un pinta sense pensar, deixant-se dur pel que sent en aquell moment de forma espontània ( com em va passar amb l'obra espontaneïtat)...per tu no acaba de ser art?
Ja em diràs. bona vesprada de diumenge

Helena Bonals ha dit...

Vull dir que l'art és artifici, com és abstracció: un dibuix espontani de nen no és art per això. És clar que és bo de deixar-se anar, però no del tot. És important saber això. Fer i observar, observar i fer.

A mi m'agrada molt la teva pintura, no et pensis que et critico pas!

Ester ha dit...

Bon dia Helena, gràcies per l'aclariment.... Estigues tranquil.la que no he pensat en cap moment que critiquessis el que faig....tot el contrari el que dius m'interessa i per això pregunto, de veritat..

Després pensant si que tens raó que l'art no és del tot espontani ja que en el moment que et poses a pintar ja hi ha una intencionalitat malgrat et deixis portar....

Una abraçada i fins la propera!!!